Missatge
  • Directiva de Privacitat Europea

    Aquesta web utilitza cookies per a administrar, navegar i altres funcions. Si vols seguir utilitzant la nostra web, has d'acceptar aquest tipus de dades al teu equip.

    Veure els Documents de la Directiva de Privacitat

    Tu has denegat les cookies. Sempre es poden acceptar.

ERC s’oposa a la licitació de l’estudi informatiu de l’autovia entre Terrassa i Granollers

Els republicans recorden que continuaran sent part activa de les reivindicacions històriques en contra d’aquesta infraestructura.

Davant l’anunci de la propera licitació de l’estudi informatiu del tram Terrassa-Granollers  de l’autovia B-40, Esquerra Republicana de Catalunya ha anunciat que manté la seva oposició a la construcció d’aquesta infraestructura "ja que respon a un model esgotat de desenvolupament territorial, que no respon a les necessitats de mobilitat comarcal".

La Generalitat de Catalunya té la competència exclusiva en matèria d'ordenació del territori, tal com recull el Pla Territorial Metropolità on es consolida el canvi d’orientació del projecte de via orbital B-40 atorgant a aquesta infraestructura una funció regional (Metropolitana) i fins i tot comarcal.

Per tant,  en deixar de tenir sentit la titularitat estatal de la via, ERC demana que sigui la Generalitat qui, a través de la planificació territorial, determini quina és l’actuació en la xarxa viaria  per millorar la connectivitat entre els dos Vallesos.

En un comunicat de premsa, Esquerra Republicana recorda que "és i ha estat part activa de les reivindicacions històriques en contra d’aquesta infraestructura i que així ho continuarà essent, perquè creiem i defensem la millora de la mobilitat fonamentada en un model de desenvolupament territorial sostenible tant des del punt de vista econòmic com el social i l’ambiental".

Els republicans també denuncien la manca d’inversions en infraestructures ferroviàries "que són les  que l’Estat hauria de prioritzar per a la regió metropolitana de Barcelona" i exigeixen la finalització el més ràpid possible de les obres d’enllaç de la B-40 entre Abrera i Terrassa, "per solucionar la problemàtica provocada per la deixadesa en inversió de la construcció del tram, les quals es van adjudicar fa 10 anys".

Share