Missatge
  • Directiva de Privacitat Europea

    Aquesta web utilitza cookies per a administrar, navegar i altres funcions. Si vols seguir utilitzant la nostra web, has d'acceptar aquest tipus de dades al teu equip.

    Veure els Documents de la Directiva de Privacitat

    Tu has denegat les cookies. Sempre es poden acceptar.

Ara Mollet ERC MES demanarà el traspàs definitiu de Rodalies a la Generalitat amb la infraestructura inclosa que depèn d'ADIF

  • Imprimeix

Els republicans han recordat que el passat 15 de desembre va tenir lloc "l’enèsim robatori de cable a Mollet que va tornar a provocar caos en el servei de Rodalies".

El grup municipal d'Ara Mollet ERC MES demanarà al Govern de l'Estat, en el pròxim ple ordinari, que faci efectiu el traspàs del servei de rodalies i regional al Govern de Catalunya, incloent-hi les vies, estacions, infraestructures, material mòbil, unitat empresarial de gestió i el finançament suficient per poder prestar un servei de qualitat, i l’aportació econòmica per a realitzar totes les inversions necessàries que a data d’avui no s’han realitzat per part d’ADIF.

Els republicans han recordat que el passat 15 de desembre va tenir lloc "l’enèsim robatori de cable a Mollet que va tornar a provocar caos en el servei de Rodalies i que va afectar a 60.000 persones".

L'incident va inutilitzar la línia R-8 mentre que tant les línies R-2 Nord com la R-11 van patir retards. En total, 200 trens es van veure afectats, una de cada cinc freqüències diàries a Catalunya.

Posteriorment el 9 de febrer, un incendi al subsòl de Barcelona va tornar a desencadenar el caos amb 100.000 persones afectades.

El text d'Ara Mollet ERC demana també al Govern de la Generalitat que assumeixi plenament aquest servei i que, un cop obtingut, realitzi un pla de contingència que solucioni les mancances de la infraestructura de Rodalies i un

pla de gestió que elevi l’estàndard de prestació del servei de Rodalies als que actualment ofereixen el Metro o els FGC.

Inversions pendents no executades

L’any 2010 el govern de l’Estat va aprovar un Pla de Rodalies que preveia una inversió en millores de 4.000 milions d’euros, però no se n’ha invertit encara ni un 10%.

El 2013, després de quatre accidents importants de trens en menys de tres anys, l’Estat es va comprometre a invertir 306 milions abans del 2016 per fer microcirurgia a la xarxa de Rodalies, sobretot en els aspectes de seguretat.

Un any després el ministeri només s'han executat el 2 % dels 306 milions que es van acordar el 2013 per a actuacions prioritàries i que s'haurien d'haver materialitzat el 2015, el compromís s’ha dilatat fins al 2018, i els 152 milions previstos per invertir el 2015 es van convertir en 30 en el redactat dels pressupostos de l’Estat.

Segons Ara Mollet ERC MES, la major part dels 395 furts de cable de coure que han patit les línies de rodalies els darrers anys han estat facilitats per la mala execució de la seva col•locació, en cables estesos per la superfície del balast, a la vista dels malfactors, o en arquetes i cunetons sense tapes, o amb tapes d’obertura fàcil.