El Congrés Extraordinari del PSC del Vallès Oriental escollirà el 30 d'abril la nova direcció del partit
- Detalls
- Categoria: Política
- Publicat el Dissabte, 02 abril 2016 13:24
- Vist: 4145

L'exdiputat al Congrés Román Ruiz, primer secretari des del 2004, deixa la direcció després d'onze anys i mig en el càrrec.
Els socialistes del Vallès Oriental han encetat aquest divendres 1 d'abril el procés de relleu de la seva direcció anunciant la celebració d'un Congrés de Federació extraordinari pel dissabte 30 d’abril a La Llagosta. L'exalcalde de Montmeló i exdiputat al Congrés, Román Ruiz, ha anunciat que no optarà a la reelecció del càrrec de primer secretari. Ruiz va ser triat per primera vegada el 2004 i posteriorment va ser reelegit en dues ocasions: 2008 i 2012.
El Congrés Extraordinari se celebrarà el dissabte 30 d’abril al matí, a La Llagosta, i està prevista la participació de 150 delegats i 150 convidats escollits entre les 25 agrupacions i les Joventuts Socialistes de Catalunya, d’entre els 4.910 afiliats que els socialistes tenen al Vallès Oriental.
Aquest divendres 1 d'abril s’ha obert també el període de confecció i presentació de candidatures per liderar la nova direcció dels socialistes al Vallès Oriental.
Ruiz, exalcalde i exdiputat a Madrid
Román Ruiz, fins ara primer secretari, va ser alcalde de Montmeló entre 1983 i 1992 i diputat al Congrés durant 8 anys (2008-2016). En les passades eleccions estatals va decidir no repetir en els primers llocs de la candidatura per deixar pas a noves generacions, després de molts anys de dedicació al territori i a la política nacional.