Missatge
  • Directiva de Privacitat Europea

    Aquesta web utilitza cookies per a administrar, navegar i altres funcions. Si vols seguir utilitzant la nostra web, has d'acceptar aquest tipus de dades al teu equip.

    Veure els Documents de la Directiva de Privacitat

    Tu has denegat les cookies. Sempre es poden acceptar.

Ara Parets ERC porta la polèmica del Carril Bici al Ple Ordinari de l'Ajuntament

Els republicans donen suport a la Plataforma d'Afectats pel Carril Bici i demana eliminar els trams que van per damunt de les voreres.

Ara Parets ERC va expressar el seu suport a la Plataforma d'Afectats pel Carril Bici de Parets del Vallès durant el Ple Ordinari celebrat el passat dijous a la tarda. La regidora Kènia Domènech va obrir la seva intervenció denunciant que la ciutadania "s'ha trobat un carril bici que per començar no compleix amb les amplades de la Direcció General de Trànsit".

La DGT assenyala que en carrils bidireccionals de circulació paral·lela ha d'existir una amplada de 2,5 metres, 1 metre per sentit i 0,25 de distancia lateral de seguretat, pels dos costats. Domènech va recordar que a Parets "no ens trobem amb cap tram que compleixi aquestes mesures".

A més, des d'Ara Parets ERC van demanar al Govern Sociovergent "que retirin els trams de carril bici que passin per la vorera, per seguretat dels vianants, tant els de l'avinguda Catalunya com també els de la zona antiga".

"Només cal veure la problemàtica que s'ha generat al carrer de la Fàbrica o al seu entorn", va esmentar Domènech.

Alhora, els republicans van proposar una ruta alternativa, compartida amb la Plataforma d’Afectades del carril bici, que passaria directament des de l’Avinguda Tarradellas al Carrer Llibertat, fins al Passeig de la Ribera.

El tram actual consta de 23 travesseres, i el proposat només constaria de 7, un fet que augmentaria potencialment la seguretat dels ciclistes.

Ara Parets ERC creu que la prioritat principal "és mantenir la seguretat de les nostres vies, i més després dels accidents que hem patit aquests últims mesos, i amb l’eliminació d’aquest tram només reduiríem l’anella esportiva uns 800 metres, en canvi garantiríem la seguretat de totes les usuàries, vianants i conductores", deia Kènia Domènech.

Per últim, Ara Parets va demanar a la Sociovergència que informés a tota la població i als grups del consistori sobre el cost total d’aquesta infraestructura.

D’un principi, el projecte pressupostat era d’uns 131.000€, però "tenim constància que en diversos trams, el carril ha estat esborrat i repintat diverses vegades. Ens agradaria que per transparència, s'expliquessin les causes d’aquestes modificacions, així com el cost total de l’anella esportiva", va concloure Domènech.

Share