Missatge
  • Directiva de Privacitat Europea

    Aquesta web utilitza cookies per a administrar, navegar i altres funcions. Si vols seguir utilitzant la nostra web, has d'acceptar aquest tipus de dades al teu equip.

    Veure els Documents de la Directiva de Privacitat

    Tu has denegat les cookies. Sempre es poden acceptar.

L'Ajuntament de Montornès redueix en un 50% els costos de la revista municipal d'informació 'Montornès Viu'

Tot i el canvi de format de la publicació -que ara té 16 pàgines- els costos s'han reduït passant dels 20.900 euros als actuals 10.450.

El Govern de Montornès ha retallat en els últims 9 mesos els costos de la revista mensual que publica i que porta per nom 'Montornès Viu'. Coincidint amb el canvi de format i l'ampliació de 8 a 16 pàgines l'Ajuntament ha reduït en un 50% els costos gràcies a l'acord signat amb la cooperativa De barris, SCCL que treballa en tres camps de l'àmbit gràfic: producció gràfica, gestió publicitària i edició.

Abans de l'estrena de la nova revista -que es va produir el novembre del 2012- l'Ajuntament destinava 1.300 euros per cada número publicat i 600 euros el seu repartiment. En total, 11 revistes l'any suposaven un cost aproximat de 20.900 euros.

Ara amb la cooperativa De barris SCCL, 11 revistes de 16 pàgines, tenen un cost d'impressió de 500 euros per número i 450 euros addicionals de repartiment entre les bústies de la població. El cost total és de 10.450 euros, amb un estalvi del 50% respecte a l'anterior model de butlletí.

El regidor de Comunicació, Miguel Angel Bueno, d'ICV-EUiA, destaca que l'acord amb De barris SCCL ha estat "una gran operació econòmica per l'Ajuntament que no només ha reduït costos sinó que ha incrementat el tamany, les pàgines i ha millorat el disseny, molt més modern".

Bueno ha destacat que en l'actualitat la revista 'Montornès Viu' -que té una tirada de 6.500 exemplars- la fa possible una plantilla de 6 treballadors al departament de premsa de l'Ajuntament quan en èpoques anteriors hi havia 8 persones. El mateix regidor diu que "amb menys diners i menys personal s'ha pogut millorar la revista, amb més pàgines, millor disseny i continguts més participatius". Miguel Angel Bueno no descarta en un futur reduir encara més els costos en funció de com evolucioni el model de revista.

La gestió de la publicitat

Segons ha pogut saber Digital Vallès tots els ingressos generats per la captació de publicitat que s'anuncia a la revista van a parar a la cooperativa De Barris. L'Ajuntament fixa el percentatge que destina als espais de publicitat de cada número de la revista i alhora determina quins tipus d'anunciants són permesos o no, així el Govern no autoritza publicitat com ara de contactes o bé de serveis de tarot.

Es dóna la circumstància que la cooperativa de Barris gestiona també des de fa pocs mesos la captació de la publicitat del nou butlletí d'informació de La Llagosta que porta per nom '08120'. L'Ajuntament llagostenc, també governat per ICV-EUiA, ha introduït un nou disseny de revista amb la voluntat de dedicar més pàgines a la informació que no és tan institucional.

De Barris també gestiona la publicitat dels butlletins 'La Veu de Montcada', on governa el PSC, 'L'Informatiu de Santa Perpètua' o els programes de les Festes Majors de La Llagosta, Santa Perpètua o Ripollet.

Share