Missatge
  • Directiva de Privacitat Europea

    Aquesta web utilitza cookies per a administrar, navegar i altres funcions. Si vols seguir utilitzant la nostra web, has d'acceptar aquest tipus de dades al teu equip.

    Veure els Documents de la Directiva de Privacitat

    Tu has denegat les cookies. Sempre es poden acceptar.

'Calien les obres?', de Jesús Pallàs

Sóc un veí de l’avinguda d’Espanya de Parets del Vallès i ara que han finalitzat les obres del segon tram després de més de 4 mesos, voldria fer uns comentaris: Molts veïns no acabem de veure la necessitat de fer l’avinguda de vianants per la nul·la activitat comercial que se’n deriva i sí pels problemes de trànsit que està portant; està clar que una avinguda cèntrica i prolongada de l’Eixample és una via de circulació constant i d’aparcament de vehicles, especialment el tram final a Can Roura, tocant a l’estació, on molts veïns de Parets  deixen el vehicle per després agafar el tren.

Què succeeix ara? que els vehicles continuen aparcant al carrer amb l’agreujant que ara no hi ha voreres que deixin un marge entre els vehicles i els habitatges i te’ls trobes aparcats a pocs centímetres de la porta de casa; els vianants per tant, han d’anar sortejant els cotxes que circulen per l’avinguda amb els aparcats arran dels habitatges i has d’esquivar una cursa d’obstacles varis sense cap seguretat per la gent gran i els nens que hi caminen.

Per cert, ja pots trucar diversos cops a la Policia local advertint d’aquests fets que no actuen; tenen ordre superior del regidor municipal de Seguretat de no fer-hi res?

Parlant de la circulació, s’han adonat els responsables de Via Pública de l’entorpiment circulatori que s’ha creat al carrer Josep Molins cap a la plaça de Josep Marcer i baixant pel carrer de l’Estació? hi ha un volum  de vehicles i busos urbans que circulen pel carrer Josep Marcer que venen o van cap al barri de Lourdes, Gallecs o Mollet i es troben amb aparcament de cotxes a les dues bandes del carrer, doble circulació de vehicles cap a un sentit o altre, i no t’explico, quan es tracta d’un autobús urbà o camió que fa impossible la circulació en doble direcció, fet que comporta retencions de vehicles atrapats fins que alguns reculen per possibilitar fer desembussar el caos circulatori.

La idea de reconvertir l’avinguda Espanya en avinguda de vianants pot semblar atractiva sobre plànolsperò quan t’enfrontes a la realitat dels perjudicis de circulació i mobilitat, et preguntes, calia una inversió tan gran per una obra de dubtosa utilitat pel poble?

Jesús Pallàs i Guasch

Share